Korbuly Közjegyző

Szolgáltatások

Általános információk

A közjegyző minden okirat elkészítése előtt köteles az ügyfél (valamint, ha az okiratot másoknak is alá kell írniuk, akkor a képviselő, illetve a segédszemélyek) személyazonosságáról és szükség esetén a személyi adatairól meggyőződni. Ehhez érvényes saját kezű aláírással és fényképpel ellátott hivatalos igazolványra (személyi igazolvány, vezetői engedély, útlevél, stb.) van szükség. A közjegyző a felmutatott igazolvány érvényességét ellenőrizni is köteles (JÜB lekérdezés). A közjegyző nem működhet közre, ha a fél a személyazonosság megállapításához adatot nem szolgáltatott, illetve, ha a nyilvántartás adatai nem egyeznek meg a rendelkezésre bocsátott adatokkal vagy az igazolvány érvénytelen és a személyazonosság igazolása más módon sem lehetséges. 

Személyazonosításra alkalmas igazolványa(i) és lakcímkártyája (ha van) legyen mindig önnél!

A közjegyzői eljárások nyelve a magyar. A közjegyző az okiratokat is magyar nyelven vagy az ügyfél által értett és beszélt azon a nyelven készíti el, amelyből a közjegyző nyelvi jogosítvánnyal rendelkezik. Ha magyar nyelven a fél nem ért, úgy a közjegyzői eljárásokban tolmácsra és két ügyleti tanúra (segédszemélyek) is szüksége lesz, akiknek a közreműködéséről a félnek magának kell gondoskodnia. Tolmácsként bárki eljárhat (nem kell hivatásos tolmácsnak lennie), aki a magyar nyelvet, valamint a fél által beszélt nyelvet a tolmácsolás ellátásához szükséges szinten érti és beszéli. 

Írástudatlan, olvasásra vagy nevének aláírására képtelen, vagy vak fél számára is készíthető közjegyzői okirat –esetükben két ügyleti tanú alkalmazása (csakúgy, mint a tolmács közreműködésével eljáró fél esetében) szintén kötelező.

A segédszemélyek is személyesen, a féllel egy időben kötelesek jelen lenni a közjegyző előtt, az okiratot ők is aláírják vagy kézjegyükkel látják el, a személyazonosításra vonatkozó szabályok rájuk is vonatkoznak (lásd fentebb a Személyazonosítás pontban írtakat).

A közjegyzői okiratok elkészítésének egyik garanciális eleme az, hogy a közjegyző az okiratot a fél előtt felolvassa. Ez csak kivételes esetben, a közjegyzőkről szóló 1991. évi XLI. törvény 120. § (2) bekezdésében meghatározott feltételek teljesülése esetén, kérelemre mellőzhető. 

Kérjük, hogy a felolvasás, illetőleg a teljes ügyintézés várható időtartamáról, igény esetén a felolvasás mellőzésének a konkrét okirat tekintetében fennálló lehetőségéről és a felolvasás mellőzésének feltételeiről mindig előzetesen tájékozódjon az eljáró közjegyzőnél vagy munkatársainál.

Az ügyintézéshez szükséges adatokat, iratokat általában a fél köteles a közjegyző rendelkezésére bocsátani a szükséges alakban, okirati formában (pl. eredetben vagy hiteles másolatban). Kérjük, hogy minden esetben előzetesen tájékozódjon arról, hogy az eljáráshoz milyen adatokra, iratokra van szükség és ezeket időben szerezze be. Fontos, hogy ha valamely iratra eredetben, hiteles másolati formában, esetleg hiteles fordítással ellátva stb. van szükség, az legkésőbb a közjegyző előtti ügyintézés alkalmával rendelkezésére álljon.

A közjegyző közreműködéséért fizetendő hatósági díjakat a közjegyző jogszabály alapján állapítja meg és számítja fel (22/2018. (VIII. 23.) IM rendelet).

Általános tájékoztatást a közjegyzői díjszabással kapcsolatban itt talál.

Javasoljuk, hogy a szolgáltatás várható költségeiről, és a várható eljárási díjakról – az ügy részleteinek közlése mellett – mindig előzetesen tájékozódjon az eljáró közjegyzőnél, illetve munkatársainál.

Irodánkban bankkártyával is fizethet.

Felhívjuk figyelmüket, hogy  a közjegyzői irodán kívül történő, hivatali időn túli, valamint idegen nyelven (nyelvi jogosítvánnyal) történő eljárásra a jogszabály eltérő, magasabb díjakat állapít meg.

Bizonyos eljárásokban kötelező a különféle jogszabályok által rendszeresített formanyomtatványok használata, bizonyos személyek pedig (pl. jogi képviselők, cégek) egyes eljárásokban  elektronikus kapcsolattartásra kötelesek.

A papíralapú kérelmeket és űrlapokat itt találja.

Az elektronikus kérelmeket és űrlapokat itt találja.

Ha nem találta meg amit keresett, vagy bizonytalan abban, hogy melyik nyomtatványt kell használnia, szívesen segítünk.

Hitelesítések

Az aláírási címpéldány a cégeket, illetve jogi személyeket képviselő tisztségviselők aláírásképének azonosítására szolgál, a cégjegyzésre jogosult személy névaláírásának vagy kézjegyének valódiságát tanúsítja, a képviseleti jog fennállását azonban nem igazolja.

Az aláírási címpéldány elkészítéséhez az aláíró személyi igazolványa (vezetői engedélye/útlevele, külföldi állampolgár esetén saját kezű aláírással és fényképpel ellátott igazolványa) és lakcímkártyája, valamint a képviselt cég cégjegyzékszáma vagy adószáma, illetve 30 napnál nem régebbi hiteles cégkivonata (vagy létesítő okirata) szükséges (egyéb jogi személy esetében azokra az okiratokra van szükség, amelyek igazolják ennek létezését és a képviselő képviseleti jogosultságát). Magyarországon bejegyzett cég, civil szervezet, egyház stb. esetében a nyilvántartási adatokat irodánk közvetlenül, on-line lekérdezi, így nem szükséges kivonatot, igazolást hozni.

Az ügyvéd által készített aláírás-mintával ellentétben a közjegyző bármikor készíthet aláírási címpéldányt. 

Amennyiben német nyelvű aláírási címpéldányra van szüksége, keresse fel irodánkat bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A közjegyző a névaláírás hitelesítés során azt tanúsítja, hogy az ügyfél az adott magánokiratot előtte írta alá vagy az okiraton levő aláírást a közjegyző előtt a sajátjának ismerte el. 

A magánokiratot az ügyfél készíti el, a közjegyző pedig ezen kizárólag az ügyfél aláírását hitelesíti. Az aláírás közjegyzői hitelesítése történhet magánszemély ügyfelek részére vagy cégek és más jogi személyek, szervezetek képviselői részére is. A közjegyzőtől kérhető a képviseleti jog tanúsítása is – ilyen esetben a közjegyző arról is meggyőződik és azt is tanúsítja, hogy az aláíró fél a képviselt nevében jogosult az aláírásra.

Aláíráshitelesítéshez szükséges: (i) az a dokumentum, amelyet a közjegyző előtt alá kíván írni (annyi példányban, amennyire szüksége van); (ii) az aláíró személyi igazolványa (vezetői engedélye/útlevele, külföldi állampolgár esetén saját kezű aláírással és fényképpel ellátott igazolványa) és lakcímkártyája, valamint (iii) amennyiben cég nevében szeretne aláírni, a képviselt cég cégjegyzékszáma vagy adószáma, illetve 30 napnál nem régebbi hiteles cégkivonata (vagy létesítő okirata) szükséges (egyéb jogi személy esetében azokra az okiratokra van szükség, amelyek igazolják ennek létezését és a képviselő képviseleti jogosultságát). Magyarországon bejegyzett cég, civil szervezet, egyház stb. esetében a nyilvántartási adatokat mi közvetlenül on-line lekérdezzük, nem szükséges kivonatot, igazolást hozni.

Amennyiben német nyelvű aláíráshitelesítésre van szüksége, keresse fel irodánkat bizalommal. 

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A másolatok hitelesítése során a közjegyző azt tanúsítja, hogy a másolat a közjegyző előtt felmutatott eredeti okirattal megegyezik. A közjegyzői hiteles másolat az eredeti okirattal azonos bizonyító erővel rendelkezik. A másolatok hitelesítése elektronikus úton is elkészíthető, a közjegyző az elektronikus úton készített másolatot minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel látja el.

A másolathitelesítés során bárki eljárhat, tehát az eljárása során a közjegyző nem vizsgálja, hogy kinek van szüksége a hiteles másolatra.

Másolathitelesítéshez szükséges: (i) az ügyfél személyi igazolványa (vezetői engedélye/útlevele, külföldi állampolgár esetén saját kezű aláírással és fényképpel ellátott igazolványa) és lakcímkártyája, valamint (ii) az eredeti dokumentum, amelyről a hiteles másolat elkészítését kérik (eredetinek minősül minden olyan dokumentum, melyen eredeti aláírás, pecsét vagy bélyegzőlenyomat szerepel). Ha hozott másolatot kérnek hitelesíteni, kérjük, hogy ügyeljenek a másolatkészítéskor arra, hogy azt az eredeti okirattal megegyező méretben készítsék el.

Amennyiben német nyelvű másolat hitelesítési záradékra van szüksége, keresse fel irodánkat bizalommal. 

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Közhiteles nyilvántartások adatairól is állítunk ki tanúsítványt: a közjegyző azt tanúsítja, hogy a kivonat vagy másolat a közhiteles nyilvántartás adataival megegyezik. A kiállított tanúsítvány (pl. hiteles cégkivonat, hiteles tulajdoni lap) a nyilvántartást vezető szerv által kiállított kivonattal, másolattal vagy bizonyítvánnyal azonos hatályú.

A közjegyző többek között az alábbi közhiteles nyilvántartások tartalmát tanúsíthatja:

– az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálattól hiteles cégkivonat, hiteles cégbizonyítvány, hiteles cégmásolat lekérés vagy a cégiratok között elhelyezett dokumentumok (pl. iratjegyzékből végzések stb.) lekérdezése,

– TAKARNET ingatlan-nyilvántartási rendszerben nyilvántartott bejegyzéseket tartalmazó hiteles teljes tulajdoni lap vagy szemle lekérdezés,

– Civil Szervezetek Névjegyzékéből történő adatlehívás.

Amennyiben német nyelven kéri tanúsítani valamely közhiteles nyilvántartás tartalmát, keresse fel irodánkat bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A hitelbiztosítéki nyilvántartás a zálogjogot, valamint a faktorálás, a pénzügyi lízing, illetve a tulajdonjog-fenntartással történő eladás tényét érintő, a szerződés alanyai által megtett hitelbiztosítéki nyilatkozatokat tartalmazza. A hitelbiztosítéki nyilatkozatok megtételére, nyilvántartására és a nyilvántartásba történő betekintésre szolgáló informatikai alkalmazást (hitelbiztosítéki rendszer) a Magyar Országos Közjegyzői Kamara működteti.

A hitelbiztosítéki nyilvántartás nyilvános, tartalmát az interneten bárki ingyen, személyazonosítás nélkül megtekintheti itt.

Amiben a közjegyző közreműködik: (i) felhasználói regisztráció, illetve annak véglegesítése (azonossági nyilatkozat); (ii) hitelbiztosítéki nyilatkozat rögzítése.

Hitelbiztosítéki nyilatkozatot csak regisztrált felhasználó és csak regisztrált felhasználóval szemben tehet. A regisztráció megerősítéséhez közjegyző közreműködése szükséges: ennek során a kérelmezőnek a közjegyző előtt személyesen – személyazonosítást követően – azonossági nyilatkozatot kell tennie, arról, hogy a rendszerben regisztrált felhasználói adatai helyesek és valósak.

Ha rendszerben regisztrálandó felhasználó pl. cég, úgy az ő nevében állandó képviselője (pl. ügyvezető) jár el, aki a képviseleti jogosultságát a regisztráció során igazolni köteles (a cégkivonatot a közjegyző lekérdezi). Állandó képviselő lehet törvényes képviselő (pl. ügyvezető), szervezeti képviselő, illetve ilyen képviseletre meghatalmazott személy is. 

Felhívjuk a figyelmüket, hogy az állandó képviselet ellátására vonatkozó meghatalmazás tartalmára kötelező szabályt tartalmaz a Hbnytv., ezért kérjük, hogy amennyiben kérdésük van, vagy a meghatalmazás tartalmát egyeztetni szeretnék, keressék fel előzetesen az irodánkat!

A nyilvántartásba történő regisztráció menetéről, valamint a hitelbiztosítéki nyilatkozatok megtételéhez igénybe vehető űrlapokról, azok kitöltéséről további információkat itt talál.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Okiratok

Banki vagy egyedi kölcsönszerződések elkészítésére, a már megkötött kölcsönszerződés alapján kötelezettségvállaló nyilatkozat okiratba foglalására telefonon és itt is tud időpontot egyeztetni.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Végintézkedések elkészítésére, végrendelet letétbe helyezésére, vagyontervezési ügyletekre – pl. öröklésről (kötelesrészről) lemondás, rendelkezés várt örökségről, öröklési szerződés, tartási (életjáradéki) szerződés, halál esetére szóló ajándékozás, ajándékozás (élők között) bizalmi vagyonkezelés alapítása (egyoldalú nyilatkozattal, szerződéssel, végrendelettel), stb. –  vonatkozó okiratok elkészítésére telefonon és itt is tud időpontot egyeztetni.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A lakásbérleti jogviszony megszűnése esetén a bérlő a lakást köteles visszaadni a bérbeadó birtokába. Ha erre közjegyzői okiratban kötelezettséget vállalt, de önként nem hajlandó kiköltözni, a bérbeadó per nélkül (azaz közvetlenül) kezdeményezheti a bírósági végrehajtás elrendelését, méghozzá a közjegyzői okiratot készítő közjegyzőnél. Abban az esetben, ha a bérleti díjfizetésre is vonatkozik a kötelezettségvállalás, a bérbeadó a díjfizetés elmaradása esetében is így járhat el. Ha a felek már megkötötték a bérleti szerződést (vagy ha az már folyamatban van), a fentiekkel kapcsolatos bérlői kötelezettségvállaló nyilatkozat elkészítésére itt tudnak időpontot egyeztetni. 

Az interneten elérhető – sokszor hibás, nem hozzáértő által készített és közzétett – szerződésminták használata helyett a közjegyző is elkészítheti a felek igényeire szabott, egyedi lakás- vagy helyiségbérleti szerződést – ebben az esetben a felek (azaz a bérbeadó és a bérlő is) a közjegyzői okiratba foglalt szerződést írják alá. Ez az okirat biztosítja a közvetlen végrehajtás lehetőségét a bérbeadó számára. Mi több, a felek a bérleti jogviszonnyal kapcsolatos jogi kérdéseket a közjegyző pártatlan közreműködése mellett tisztázhatják és megállapodásukat rögzíthetik a szerződésben, megelőzve ezzel későbbi vitákat. 

Időpont egyeztetése bérleti szerződés elkészítésére itt lehetséges.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A közjegyző jogász szakember, aki minden szerződéstípus tekintetében jogosult a szerződést tartalmazó okirat elkészítésére. Igaz ez az ingatlanok adásvételére is (beleértve a tulajdonjog bejegyzése iránti földhivatali eljárásban történő képviseletet is). A közjegyzői eljárás különbözik az ügyvéditől többek között abban, hogy nem megbízás alapján járunk el, hanem a felek kérelmére vagyunk kötelesek a közreműködésre, eljárásainkban fel sem merülhet a felek egyikének képviselete. A közjegyzői díjszabásról külön jogszabály rendelkezik: az okiratkészítés és azzal kapcsolatos ügyintézés díja és költsége nem megállapodás tárgya, viszont kiszámítható tranzakciós költség.

Fontos tudni, hogy a közjegyzői okiratba foglalt adásvételi szerződés alapján a vételárfizetési kötelezettség teljesítése, valamint a birtokbaadási kötelezettség teljesítése per nélkül kikényszeríthető (közvetlen végrehajtás), ingatlan esetében a tulajdonjog bejegyzése iránt a közjegyző minden további díj felszámítása nélkül, hivatalból jár el, a feleket e körben törvény alapján képviseli.

Időpont egyeztetése adásvételi szerződés elkészítésére itt lehetséges.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Ajándékozási szerződések és földhivatali ügyintézés tekintetében az adásvételnél leírtak irányadók, azzal, hogy mind az élők közötti szerződések, mind a halál esetére szóló ajándékozási ügyletek (végintézkedések) tekintetében a közjegyzők – az öröklési ügyekben való hivatásbeli jártasságukra tekintettel és kitanítási kötelezettségüknek köszönhetően – nagy gyakorlattal rendelkeznek.

Időpont egyeztetése ajándékozási szerződés elkészítésére itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Akár közjegyzői okiratba foglalt, akár névaláírás-hitelesítéssel ellátott meghatalmazásra van szüksége, állunk rendelkezésére. A képviseleti jog más részére történő biztosításának leggyakoribb módja a meghatalmazás adása. Meghatalmazást adhat egy vagy több konkrét ügyben történő képviseletre, vagy általános körben (az ügyek előre meg nem határozott körére) vonatkozóan. 

Időpont egyeztetése meghatalmazás elkészítésére itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Az új Ptk. által bevezetett jogintézmény, ami nagykorú, cselekvőképességgel rendelkező személy számára azt biztosítja, hogy amennyiben a nyilatkozattevő cselekvőképessége a jövőben korlátozásra kerülne (belátási képessége csökkenne) már előre rendelkezhessen arról, hogy – lehetőség szerint – ki vagy kik legyenek kirendelve és kik ne legyenek kirendelve gondnokául, és azt is meghatározhatja, hogy a gondnok milyen módon kezelje vagyonát, lehetőleg hol (otthonában, intézetben) kerüljön sor az ápolására, stb.

Az előzetes jognyilatkozatokat külön kérelemre az Országos Bírósági Hivatal veszi nyilvántartásba, ami jelentősen megkönnyíti és biztosítja a nyilatkozat alkalmazását, ha gondnokság alá helyezési eljárás indulna a nyilatkozattevővel szemben.

A fentieken túl lehetséges bizonyos egészségügyi ellátások visszautasítása is. A cselekvőképes személy – későbbi esetleges cselekvőképtelensége esetére – közokiratban visszautasíthatja az egészségügyről szóló törvény 20. § (1) bekezdése szerinti egyes vizsgálatokat, beavatkozásokat, a 20. § (3) bekezdése szerinti beavatkozásokat, valamint egyes életfenntartó, életmentő beavatkozásokat, ha gyógyíthatatlan betegségben szenved és betegsége következtében önmagát fizikailag ellátni képtelen, illetve fájdalmai megfelelő gyógykezeléssel sem enyhíthetők, illetve a közokiratban megnevezheti azt a cselekvőképes személyt, aki ezt a jogát helyette gyakorolhatja. Ezt a nyilatkozatot csak közokiratban lehet megtenni.

Időpont egyeztetése előzetes jognyilatkozat elkészítésére itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Akár a vonatkozó nyilvántartásba bejegyzés, akár az okirat más előtt (pl. munkáltató, önkormányzat, stb.) történő felhasználására van szüksége, forduljon hozzánk bizalommal. Fontos tudni, hogy az élettársaknak a nyilatkozattétel alkalmával személyesen együtt kell megjelenniük a közjegyző előtt.

Időpont egyeztetése élettársi nyilatkozat okiratba foglalására / nyilvántartásba bejegyzésére itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A reprodukciós eljárást végző egészségügyi intézmények, szolgáltatók a rájuk vonatkozó jogszabályok értelmében megkövetelik az eljárásban részt vevő élettársak részéről, hogy közösen, személyesen, közjegyzői okiratban nyilatkozzanak az Eütv. rendelkezésének megfelelő tartalommal arról, hogy gyermeküket, illetőleg gyermekeiket a sajátjuknak ismerik el. Ennek a nyilatkozatnak az élettársak egymás közti vagyoni viszonyaira nincsen kihatása, semmilyen nyilvántartásba nem kerül bejegyzésre.

Időpont egyeztetése Eütv. szerinti élettársi nyilatkozat okiratba foglalására itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Az apasági vélelmet keletkeztető egyik jogi tény az apa, illetőleg a gyermeket apaként elismerő személy jognyilatkozata. Erre akkor van, illetve lehet szükség, ha az anya a fogamzási idő kezdetétől a gyermek születéséig eltelt idő vagy annak egy része alatt nem állott házassági kötelékben, és apasági vélelmet keletkeztető reprodukciós eljárásban sem vett részt, vagy ha az apaság vélelme megdőlt – tehát nem tudni, hogy kit kellene a törvény értelmében a gyermek apjának tekinteni.

Apai elismerő nyilatkozatot a gyermeknél legalább tizenhat évvel idősebb férfi és csak személyesen tehet, méghozzá a gyermek fogamzási idejének kezdetétől. Ha az apai elismerő nyilatkozat megtételére a várandósság alatt kerül sor, a nyilatkozat a gyermek megszületésekor válik teljes hatályúvá. Az apai elismerő nyilatkozat teljes hatályához más esetben az anyának (a kiskorú gyermek törvényes képviselőjének) és – ha a gyermek a tizennegyedik életévét betöltötte – a gyermeknek a hozzájárulása is szükséges.

Időpont egyeztetése apai elismerő nyilatkozat okiratba foglalására itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A családi vagyontervezés és az élettársi kapcsolat alatti vagyoni viszonyok rendezése olyan terület, amelyek kiemelten igénylik a hozzáértő szakmai támogatást – ezért is köti a törvény az ilyen tartalmú szerződések érvényességét minősített okirati formához (közjegyzői vagy ügyvédi okirathoz). A házastársak (élettársak) vagyoni viszonyai a szerződéssel – akár a törvényi háttérszabályoktól lényegesen eltérő tartalommal – szabadon alakíthatók, a vagyoni viszonyok a felek egyezségén alapuló, kimondottan az ő igényeikre szabott keretet kapnak. Az életközösség létrejötte előtti, az az alatti és annak esetleges megszűnésekor keletkező helyzetek megfelelő tervezésével és szerződésben való rögzítésével egy sor vita és pereskedés előzhető meg.

Időpont egyeztetése vagyonjogi szerződés okiratba foglalására itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Az új Ptk-val a magyar polgári jogban szinte teljesen új jogintézmény a vagyonkezelésbe utalt vagyonnak a vagyonrendelő (tulajdonos) többi vagyonától elkülönítetten történő kezelésére ad lehetőséget. A vagyonrendelőnek az ily módon elkülönített, más által (vagyonkezelő) kezelt, meghatározott személy(ek) (kedvezményezett) javára gyarapítandó és kifizetendő vagyona a vagyonrendelő hitelezőivel szemben bizonyos fokú védettséget, önálló adóalanyiságot, továbbá – a vagyonkezelő elszámolási kötelezettsége folytán a kedvezményezettek és a vagyonrendelő irányában – ellenőrzött státuszt élvez. A vagyonkezelő a vagyonnak a saját nevében, a kedvezményezett(ek) javára történő kezelésére jogosult, vagyis a külvilág számára a jogviszony nem vagy akként jelenik meg, hogy a vagyonkezelő a rendelkezési jogot a kezelt vagyon felett maga gyakorolja. A vagyonrendelő a szerződésben a vagyonkezelés módját, a vagyonmegtartást, a vagyonfelélést, a vagyonszaporulat használatának rendjét meghatározhatja, illetve ennek egyes részleteit a vagyonkezelő szabad döntésére bízhatja.

Bizalmi vagyonkezelési jogviszony alapítható egyoldalú nyilatkozattal, szerződéssel és végrendelettel is. Más vagyontervezési ügyletek – pl. végrendelet, tartási (életjáradéki) szerződés, öröklési szerződés, halál esetére ajándékozás, ajándékozás, öröklésről (kötelesrészről) lemondás, rendelkezés várt örökségről  stb. – mellett a bizalmi vagyonkezelési jogviszony létrehozásában is állunk rendelkezésükre.

Fontos tudni, hogy üzletszerűen folytatott bizalmi vagyonkezelői tevékenység – ami a jogszabály szerint évente kettő vagyonkezelési szerződéssel már megvalósul – csak a Bvktv.-ben előírt jogi formában, személyi állománnyal és MNB-engedély birtokában végezhető.

A bizalmi vagyonkezelés több tekintetben is bejelentés-köteles: a Magyar Nemzeti Bank tartja nyilván, de az adóhatóság, esetleg cégbíróság, érintett gazdasági társaság, ingatlan-nyilvántartás felé is kötelezettségekkel járhat.

Időpont egyeztetése bizalmi vagyonkezelésre vonatkozó egyoldalú nyilatkozat / szerződés / végrendelet elkészítésére itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Ha cégügyeit kiemelt bizonyító erővel rendelkező okiratokkal kívánja intézni – pl. a társasági szerződést / alapító okiratot és a kapcsolódó okiratokat közjegyzői okiratban szeretné elkészíttetni –, és a cégbíróság előtti eljárásban is közjegyzőt kíván igénybe venni, állunk rendelkezésére, akárcsak a legfőbb szerv ülésének és azon hozott határozatoknak a jegyzőkönyvben történő rögzítése tekintetében..

Időpont egyeztetése cégügyekben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Ha civil szervezete ügyeit kiemelt bizonyító erővel rendelkező okiratokkal kívánja intézni – pl. az alapító okiratot és a kapcsolódó okiratokat közjegyzői okiratban szeretné elkészíttetni –, és a nyilvántartást vezető szerv előtti eljárásban is közjegyzőt kíván igénybe venni, állunk rendelkezésére.

Időpont egyeztetése civil szervezetekkel kapcsolatos ügyekben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A közjegyző – ha jogszabály kivételt nem tesz – bármely okiratot átvehet megőrzés céljából. Erről jegyzőkönyvet vesz fel és elismervényt ad az átadónak. Azt, hogy az okiratot kinek, mikor, milyen feltételekkel kell, illetőleg lehet kiadni, az átadónak pontosan meg kell határoznia.

Magánvégrendelet is átadható a közjegyzőnek személyesen, ilyenkor a közjegyző szintén jegyzőkönyvet vesz fel, elismervényt ad a letevőnek, és a letétel tényét bevezeti a Végrendeletek Országos Nyilvántartásába.

Pénz, értéktárgy és közforgalomban levő értékpapír bizalmi őrzés céljából történő átvételére a közjegyző akkor jogosult, ha a fél közjegyzői okirat készítése során és azzal összefüggésben kéri fel a közjegyzőt, arra, hogy a felsorolt értékeket a másik félnek vagy a feleken kívül álló (harmadik) személynek adja át, illetőleg bíróságnál vagy más hatóságnál helyezze letétbe.

Időpont egyeztetése bizalmi őrzéssel kapcsolatos ügyekben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

  • nyilatkozat (pl. felmondás, felszólítás) közlése
  • árverés, sorsolás 
  • taggyűlés, közgyűlés
  • egyéb jogi jelentőségű tények (honlap, sms, e-mail, facebook fiók, stb. tartalma, okirat felmutatása stb.)
  • értékpapír fizikai megsemmisítése (vonatkozó jogszabály alapján)

Időpont egyeztetése ténytanúsítványokkal kapcsolatban itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

ELJÁRÁSOK

Az illetékességi területen (Budapest) belül irodánk az ügyelosztási rend szerint azon VII. kerületi lakos hagyatéki ügyében jár el, amelyben az örökhagyó halálának időpontja január, május, szeptember hónapra esik.

Kérjük, hogy amennyiben hagyatéki ügyben érintett, az ügyintézés megkönnyítése érdekében a kapcsolattartási adatait (telefonszám, e-mail cím) jelentse be itt.

A hagyatéki eljárás minden esetben az illetékes jegyzőnél (önkormányzat) indul, nem a közjegyzőnél. A közjegyző előtti eljárásban a törvény értelmében főszabály szerint tárgyalás tartása nélkül történik a hagyatékátadás. A közjegyzői eljárás célja az, hogy közokirat igazolja a hagyatékban érvényesülő öröklési rendet (kiket és milyen jogcímen mi illet meg a hagyatékból). A hagyatékátadó végzés nem bizonyítja azt, hogy a leltározott vagyon megvan, és azt sem, hogy a leltározott vagyon ténylegesen az örökhagyó tulajdona volt. Az örökös a jogerős hagyatékátadó végzés (vagy öröklési bizonyítvány) alapján tudja birtokba venni a hagyatékot, illetve ettől kezdve rendelkezhet az örökölt vagyonnal.

Ha ingatlan van a hagyatékban, a közjegyző a hagyatékátadó végzés alapján hivatalból megkeresi a földhivatalt az örökös tulajdonjogának bejegyzése iránt.

A termőföldekkel kapcsolatos öröklési ügyek tekintetében felhívjuk a figyelmüket arra, hogy ha az örökös az állam javára felajánlja az örökölt földet, az eljárási költségek viselése a vonatkozó törvényi rendelkezések értelmében részben továbbra is őt, illetőleg a felajánlott ingatlan értékével arányos mértékben az államot terheli.

Fontos tudnivaló, hogy az öröklési ügyekre vonatkozó joghatóság (melyik állam, melyik EU tagállam jár el az ügyben) és az alkalmazandó jog (melyik állam, melyik EU tagállam öröklési jogi szabályait kell alkalmazni az ügyben) tekintetében a magyar közjegyzőkre is irányadó a 650/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletet (röviden: Európai Öröklési Rendelet, vagy EUÖr.). A magyar közjegyző akkor járhat el a hagyatéki ügyben, ha az örökhagyó halálakori szokásos tartózkodási helye (életvitelének súlypontja, középpontja a halálát közvetlenül megelőzően) Magyarországon volt. Előfordulhat tehát, hogy egy magyar örökhagyó magyarországi vagyonát is másik EU tagállamban, nem Magyarországon lefolytatott hagyatéki eljárásban adják át, ugyanis a rendelet célja az, hogy minden egyes örökhagyó ügyében lehetőleg egy eljárás kerüljön lefolytatásra. Egy másik tagállamban lévő vagyon birtokba vétele érdekében ilyen esetben célszerű európai öröklési bizonyítvány kiállítását kérni a hagyatéki eljárást lefolytató szervtől – tehát ha a hagyatéki eljárást magyar közjegyző folytatta le, úgy tőle.

Egyeztetés hagyatéki ügyben itt

Telefonos ügyintézés hagyatéki ügyben: mivel telefonon a személyazonosítás nem lehetséges, kizárólag általános tájékoztatás kérhető hétfőtől csütörtökig 10:00-12:00 óra között az alábbi telefonszámon +36 70 883 1886

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A fizetési meghagyásos eljárás közjegyzői hatáskörbe tartozó perelkerülő eljárás, ami lejárt, nem vitatott pénzkövetelések behajtásának gyors és hatékony eszköze lehet. Az „fmh” a fizetési meghagyás rövidítése, eljárási szabályait a 2009. évi L. törvény tartalmazza.

Ha az érvényesítendő követelés összege a hárommillió forintot nem haladja meg, úgy perindítás előtt a követelés jogosultja köteles ebben az eljárásban megkísérelni a követelés érvényesítését. Az fmh-eljárásban érvényesíthető követelés legmagasabb összege 30 millió forint – ezt meghaladó követelés csak bíróság előtt, perben érvényesíthető.

Az fmh-t a közjegyző a jogosult kérelmére bocsátja ki úgy, hogy a követelés fennállását a jogosult nem köteles bizonyítani, csak állítani (azzal, hogy a kérelmet előterjeszti). A közjegyző alakilag és tartalmilag a benyújtott kérelmet vizsgálja, ellenőrzi a díjfizetés megtörténtét, majd az fmh-t kibocsátja és azt kézbesíti a kötelezettnek. A kézbesített fmh-val szemben a kötelezett ellentmondással élhet, ami az eljárást automatikusan perré alakítja. Ebben az esetben a jogosultnak a bíróság előtt kell folytatnia az ügyet, ha nem teszi, a perbíróság az eljárást megszünteti.

Ha a kötelezett nem élt ellentmondással, az fmh jogerőre emelkedik, ami alapján végrehajtási eljárás kezdeményezhető annál a közjegyzőnél, aki az fmh-t kibocsátotta.

Az fmh-eljárás – még a végrehajtás elrendelése előtt – arra is lehetőséget biztosít, hogy a kötelezett a közjegyzőhöz benyújtott kérelemben részletfizetést vagy halasztást kérjen – ez tulajdonképpen elismerése a követelésnek -, amit a közjegyző a jogosult nyilatkoztatását követően engedélyezhet, feltéve, hogy ennek az „eljáráson belüli engedélyezési eljárásnak” a törvényben meghatározott külön díját a kötelezett igazoltan megfizette és a kérelmét méltányolható indokokkal alátámasztotta.

Egyeztetés fizetési meghagyásos vagy kapcsolódó végrehajtási ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Az ún. „EU-fmh” eljárás határon átnyúló (EU-n belüli) ügyekben közjegyzői hatáskörbe tartozó, perelkerülő eljárás, amelyben a követelés jogosultja lejárt, nem vitatott pénzkövetelését gyorsan és hatékonyan érvényesítheti. 

A kérelem formanyomtatványát kitöltheti és letöltheti az Európai igazságügyi portál internetes honlapjáról (E-Justice).

Magyar közjegyzőhöz történő benyújtás esetén magyar nyelven kell kitölteni a formanyomtatványt, emellett azonban a kötelezett lakóhelye vagy székhelye szerinti tagállam hivatalos nyelvén kitöltött kérelem benyújtása is indokolt, mivel a kérelem másolatát a közjegyzőnek meg kell küldenie a kötelezett részére (a formanyomtatvány fordítása elvégezhető azon az internetes oldalon, ahol a nyomtatvány kitölthető és letölthető). A kérelemhez bizonyítékokat, és a követelést alátámasztó mellékleteket nem kell csatolni, viszont a kérelmen fel kell tüntetni a követelést alátámasztó bizonyítékokat.

Fontos, hogy az elektronikus kapcsolattartásra köteles jogosult (pl. gazdasági társaság, vagy olyan személy, akit ügyvéd képvisel az eljárásban) a beadványait csak elektronikus formanyomtatványon, a közjegyző hivatali kapujára történő elektronikus iratbeadás útján terjesztheti elő.

Az európai fizetési meghagyás kézbesítése belföldön az Fmhtv. és a Pp. alapján történik, más tagállamba pedig az 1393/2007/EK rendelet alapján.

Ha a kötelezett ellentmondással él, az eljárás perré alakul – magyar közjegyző által kibocsátott európai fizetési meghagyás esetén a hatáskörrel rendelkező illetékes magyar bíróság előtt.

Ha a kötelezett nem mond ellent, akkor az európai fizetési meghagyás jogerős és végrehajtható lesz, amit a közjegyző a „G” formanyomtatvány kiállításával állapít meg.

Végrehajthatóvá nyilvánított európai fizetési meghagyás alapján a végrehajtás elrendelése abban a tagállamban kérhető, ahol a kötelezettnek végrehajtás alá vonható vagyona van. A végrehajtás elrendelésére annak a tagállamnak a jogszabályi előírásai vonatkoznak, amelyben az elrendelést kérik. Ha a Magyarországon kibocsátott európai fizetési meghagyás alapján Magyarországon kérik a végrehajtást, arra a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvényt (Vht.) kell alkalmazni, és a végrehajtást az európai fizetési meghagyást kibocsátó közjegyző rendeli el végrehajtási lappal.

Egyeztetés EU-fmh vagy kapcsolódó végrehajtási ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A közjegyzői okiratok alapján végrehajtási záradékkal rendelhető el a végrehajtás (pl. pénzkövetelésre, lakáskiürítésre, stb. vonatkozóan); az okiratot az a közjegyző látja el végrehajtási záradékkal, aki készítette (kizárólagos illetékesség). A közjegyző a végrehajtási záradékot az arra jogosult kérelmére állítja ki, ha a kérelem megfelel az alaki és tartalmi követelményeknek, továbbá, ha a végrehajtást kérő az eljárás díját megfizette. A végrehajtás elrendelése iránti kérelemre a vonatkozó jogszabályok formanyomtatványokat rendszeresítenek, amelyek kötelezően alkalmazandók (csak ezeken lehet benyújtani a kérelmet); a formanyomtatványok elérhetők innen

Egyeztetés okirat-végrehajtási ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Fontos, akár perdöntő bizonyíték is lehet egy jogvitában a független igazságügyi szakértői szakvélemény, vagy valamely érintett tanúvallomása, egy helyszíni szemléről készült jegyzőkönyv, stb. 

A közjegyzői közreműködés célja és értelme az előzetes bizonyítás körében, hogy még mielőtt a felek bírósághoz fordulnának, egy egyszerűsített eljárásban tisztázódhasson a tényállás egy-egy fontos eleme, és ezáltal a felek esetleg a pert elkerülhessék, jogvitájukat egyezséggel rendezhessék; ha pedig a vita békés úton nem rendeződne, a felek a bizonyítékot felhasználhassák a bíróság előtt. Ebben az eljárásban a kérelmezővel szemben érdekelt másik fél / felek is részt vesznek.

Az igazságügyi szakértő kirendelése a fenti eljárásban is lehetséges, de önállóan is kérhető, ha a kérelmező számára jelentős tény vagy egyéb körülmény megállapításához vagy megítéléséhez különleges szakértelem szükséges. Ezt az eljárást még egyszerűbbé teszi az, hogy a kérelmezőn kívül félként más nem vesz benne részt (nincs kérelmezetti oldal). Fontos, hogy ha pl. a szakértő által megvizsgálandó szemletárgy nincs a kérelmező birtokában, úgy a szemletárgy birtokosának a hozzájárulását az eredményes szakértői vizsgálat érdekében be kell szerezni – hozzájárulás hiányában a szakértői vizsgálat nem folytatható le és az eljárást meg kell szüntetni.

Az eljárásra az a közjegyző illetékes, akinek az illetékességi területén a kérelmező lakóhelye vagy tartózkodási helye/székhelye van (belföldi lakóhely, tartózkodási hely hiányában az eljárásra bármely közjegyző illetékes) vagy akinek az illetékességi területén a szakértői vizsgálat tárgyát képező ingatlan fekszik vagy dolog található – utóbbi illetékességi ok csak a szakértő kirendelése iránti eljárásban irányadó.

Egyeztetés előzetes bizonyítási vagy igazságügyi szakértő kirendelése iránti ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A közjegyző az elveszett, eltulajdonított vagy megsemmisült értékpapír (pl. zálogjegy, részvény, váltó) vagy okirat (pl. takarékbetét) pótlásában egy külön a hatáskörébe utalt eljárás révén működik közre. A pótláshoz ugyanis az értékpapír vagy okirat semmissé nyilvánítása szükséges, amelyet a közjegyzőtől erre irányuló kérelemmel lehet kérni. A semmissé nyilvánítás lényege, hogy a közjegyző által semmissé nyilvánított értékpapírral, okirattal a benne foglalt jogot gyakorolni, követelést érvényesíteni a továbbiakban már nem lehet és sor kerülhet azok pótlására. Ehhez a közjegyző hirdetményt bocsát ki, aminek a lényege, hogy a közzététel alatt az okirat (értékpapír) birtokosa a közjegyzőnél az okiratot (értékpapírt) bemutathatja, vagy annak hollétére vonatkozóan adatot jelenthet be – ha bárki így tesz, a közjegyző az eljárást megszünteti, ha pedig erre nem kerül sor, a közjegyző az okiratot (értékpapírt) végzéssel semmissé nyilvánítja; e végzés alapján a kibocsátó új értékpapírt, okiratot bocsáthat ki, amit a jogosult rendelkezésére tud bocsátani.

Egyeztetés értékpapír vagy okirat semmissé nyilvánítása ügyében itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A bejegyzett élettársi kapcsolat az azonos neműek között fennálló, az anyakönyvvezető előtti nyilatkozattal létrejött, a házassághoz hasonló jogkövetkezményekkel járó jogviszony. Ha a felek ezt a kapcsolatuk megromlása esetén meg akarják szüntetni, és ebben, valamint a közös vagyon megosztásában egyetértenek, kérhetik a bejegyzett élettársi kapcsolat megszüntetését a közjegyzőtől. Az eljárás lefolytatására – a felek választása szerint – az a közjegyző illetékes, akinek az illetékességi területén a kérelmezők utolsó közös lakóhelye volt, vagy akinek az illetékességi területén a felek valamelyikének lakóhelye van. Ha a kérelem előterjesztésekor a feleknek nincs belföldi lakóhelye, az eljárást a bejegyzett élettársi kapcsolatot az anyakönyvbe bejegyző anyakönyvvezető illetékességi területe szerint illetékes közjegyző folytatja le. A közjegyző általi megszüntetés egyenértékű a bíróság előtti bontással.

Egyeztetés bejegyzett élettársi kapcsolat megszüntetése ügyében itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

NYILVÁNTARTÁSOK

Az Élettársi Nyilatkozatok Nyilvántartásába való bejegyzés jelentősen megkönnyíti az élettársi kapcsolat fennállásának bizonyítását. Erre szükség lehet pl. öröklési ügyben: az élettárs nem törvényes örökös, így valamelyik élettárs váratlan halála esetén – végrendelet hiányában – a túlélő élettárs nem örököl. Ennél fogva akár egy hosszú évek óta tartó élettársi kapcsolat esetén is abba a helyzetbe kerülhet a túlélő élettárs, hogy a törvényes örökösökkel szemben bizonyítania kell az élettársi kapcsolat fennállását és az ezzel kapcsolatos vagyoni igényei megalapozottságát (pl.: közösen szerzett ingatlanra vonatkozó tulajdonrész, bankszámla-követelés, stb.).

Az élettársak közjegyző előtt személyesen, közösen, a kapcsolatuk fennállásáról közösen nyilatkozatot tehetnek, ami az élettársi kapcsolat fennállását – az ellenkező bizonyításáig – közhitelesen tanúsítja. Ha pedig az élettársi kapcsolat már nem áll fenn, elég az egyik félnek nyilatkoznia erről a közjegyző előtt, és kérni az élettársi kapcsolat fenn nem állásáról szóló nyilatkozat bejegyzését a nyilvántartásba.

Fontos, hogy az ÉNYNY-be bejegyzés nem keletkeztet bejegyzett élettársi kapcsolatot (utóbbi az azonos neműek közötti, a házassághoz hasonló jogkövetkezményekkel járó jogviszony, ami az anyakönyvvezető előtti nyilatkozattal jön létre, és amit az anyakönyvbe kell bejegyezni)!

Egyeztetés az ÉNYNY nyilvántartással kapcsolatos ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A házastársak és élettársak vagyonjogi szerződéseinek mind a belső, egymás közti, mind a külső, harmadik személyek irányában fennálló viszonyaik tekintetében lehet jelentősége. Annak, hogy ilyen szerződés fennáll-e a felek között, illetőleg, hogy annak mi a tartalma, kiemelt jelentősége lehet.

A nyilvántartásba történő bejegyzés célja, hogy megkönnyítse a vagyonjogi szerződések fennállásának a bizonyítását, a nyilvántartás ugyanis – az ellenkező bizonyításáig – közhitelesen tanúsítja a szerződés fennállását. 

Egyeztetés a HÉVSZNY nyilvántartással kapcsolatos ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A nyilvántartással kapcsolatban a Hitelesítések alatt írottak az irányadók.

Egyeztetés a HBNY nyilvántartással kapcsolatos ügyben itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

A Végrendeletek Országos Nyilvántartása (VONY) a közjegyzői okiratba foglalt és a letétbe helyezett végintézkedések adatainak központi, elektronikus nyilvántartása, melyre vonatkozó szabályokat a 4/2009. (III. 6.) IRM rendelet tartalmazza. A nyilvántartást a Magyar Országos Közjegyzői Kamara működteti. A közjegyző a nyilvántartásba jogszabály alapján az ügyfelek tájékoztatása mellett, de akaratuk ellenére is köteles bejegyezni az általa készített végintézkedést (végrendeletet, az öröklési szerződést, a halál esetére szóló ajándékozást és az öröklésről való lemondást), a nála nyílt vagy zárt letétbe helyezett végrendeletet és azok módosítását, visszavonását vagy visszavételét.

A MOKK Levéltára jegyzi be a nyilvántartásba a bíróság vagy ügyvéd, illetve magyar konzuli képviselő által készített vagy letétbe vett végintézkedést, ha az a bíróságon, az ügyvédnél vagy a Magyar Ügyvédi Kamara Országos Levéltárában, vagy a magyar konzuli képviselőnél található és ahhoz a végintézkedő írásban hozzájárult.

Magyarországon a hagyatéki ügyben eljáró közjegyző a hagyatéki ügyirat iktatásával egyidejűleg köteles lekérdezni a rendszert, hogy az örökhagyónak van-e a nyilvántartásba felvett végintézkedése. Pozitív válasz esetén megkeresi az azt őrző közjegyzőt, ügyvédet, hogy a végintézkedés egy példányát a hagyatéki irathoz csatolja, ezáltal biztosított a végrendelet kihirdetése.

Egyeztetés végrendelet közjegyzői okiratba foglalásával, magánvégrendelet közjegyzőnél történő letétbe helyezésével kapcsolatban itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Ezeket a nyilvántartásokat ugyan a MOKK vezeti, azokban új zálogjog bejegyzése nem, csak a már bejegyzett zálogjogok törlése és módosítása lehetséges.

Egyeztetés régi zálogjogi nyilvántartásokból történő törlés, ill. módosítás kapcsán itt.

Előzetes díjkalkulációval kapcsolatban keresse fel honlapunk díjszabásra vonatkozó tájékoztatóját, vagy hívjon minket bizalommal.

A közjegyzői díjszabásról további információt Általános információk /Díjszámítás résznél olvashat.

Ha a közjegyzői eljárásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban bővebb információra van szüksége, keresse fel irodánkat, vagy látogasson el a Magyar Országos Közjegyzői Kamara honlapjára.

iroda@korbulykozjegyzo.hu
+36 1 380 1504
+36 1 611 2025

Hagyatéki ügyben telefonos tájékoztatás hétfőtől csütörtökig 10:00 és 12:00 óra között: +36 70 883 1886

Scroll to Top